пʼятницю, 22 лютого 2019 р.

#miniEdCampLutsk

Панельна дискусія #miniEdCampLutsk

Панельна дискусія, яку модерував неймовірний Володимир Селіваненко (координатор освітніх програм Amnesty International м. Київ).

Дивовижні учасники та учасниці дискусії: Олександра Неділенько, учениця Луцької спеціалізованої школи №1; 
Віктор Поліщук, вчитель предмета "Захист Вітчизни" Нововолинської гімназії Нововолинської міської ради; Оксана Проскура, директорка Київської гімназії східних мов №1; Петро Олешко, ректор ВІППО; Людмила Плахотна, начальниця управління освіти, науки та молоді Волинської облдержадміністрації; Iryna Minkovska, менеджерка з комунікації і партнерств громадської організації EdCampUkraine; Kiran Swamy, волонтер Корпусу Миру в Україні, США.

Що ж говорили про свободу учасники/учасниці панельної дискусії?
-                     Що таке свобода?

"У школі – це поєднання мотивації і відповідальності всіх учасників".
Ірина Міньковська

"Свобода – вільний робити, що хочу, але нікому не зроблю біди".
Віктор Поліщук

"Свобода – можливість висловити свою думку, свою позицію і бути почутою".
Олександра Неділенько

"Свобода – це дуже важливо, це відповідальність".
Петро Олешко

"Для мене, як для директора школи, свобода завершується там, де починається свобода іншого. Як для людини, свобода – це дихання на повні групи, життя без страху, величезна відповідальність!"
Оксана Проскура

"Свобода – важлива цінність для американців. Свобода для мене – це право вибирати, самовираження".
Kiran Swamy, волонтер Корпусу Миру в Україні, США

-                      Поговоримо про свободу у школі У чому може виражатися, що та чи інша школа Є, чи не є територією свободи?

"Провокаційне питання для директора освітнього закладу. Основне – де межа між свободою і анархією. Наскільки ми можемо взяти відповідальність за свободу?
Школа, де учні, вчителі, працівники є партнерами, важливими учасниками освітнього процесу на одному рівні."
Оксана Проскура

"Експерт Якоб Ге започаткував рух демократичних шкіл у світі. Розповідав про рух демократичних шкіл у світі. Є школи, де учні можуть покарати свого директора, якщо він порушив правила, які писалися разом…
Коли заходиш у школу, вже відчуваєш, чи вона життєздатна. Це школа, де є дух свободи; чи вона доживає, де немає ніякої свободи. Це про правила, чи вони ясні, прості, для всіх і доцільні, немає формалізму. Правила для всіх, правила безпеки – для всіх. Коли всім безпечно в просторі освіти".
Ірина Міньковська


"Чи є школа теориторією свободи – побачити просто на прикладі першокласників, учнів нової української школи. Як вони відповідають на питання: вільно, самостійно, чи заглядаються на вчительку – чи можна щось казати і що казати."
Людмила Плахотна

"Свобода – це коли з вчителями можна спілкуватися на рівних.
Я маю мати свободу вибору, свободу слова."
Олександра Неділенько

"Статут закладу освіти, створений спільно вчителями, учнями, працівниками школи, батьками – єдині правила, калейдоскоп – тоді комфортно, вільно будуть почуватися всі."
Віктор Поліщук


-                      Чи готові громадські організації, держава, бізнес включатися в розбудову освіти? І чи маєте вже такі приклади цікаві? Зараз можете порадити, до кого можна звертатися, щоб розбудовувати школу – територію свободу?

"Не всі можуть бути активними. Є громадські організації, які є прикладом соціального оптимізму, наприклад, EdCamp".
Петро Олешко

"Вчитель має бути чесним перед собою, учнем, батьками, школою, державою".
Людмила Плахотна

"Хто може підтримувати освіту? 

Наприклад, наші партнери. Звіт EdCamp за 2015-2017 – є вкладка – партнери. Їх логотипи на наших заходам. Щоб розповісти про тих, хто підтримує освіту і до кого можна звертатися".
Ірина Міньковська

"Посольства країн дуже добре підтримують вивчення культури, мови в іншій країні. Тому до них теж можна звертатися."
Оксана Проскура

-                      Де ви бачите межі свободи для дитини в школі?

"Свобода не сумісна з анархією.
Виховання – це не тиск на школярів. Свобода – це встановлені правила, студентське самоврядування.
Наприклад, екологічні мітинги в Бельгії, Німеччині. Керівники шкіл не проти, щоб учні раз в місяць заявляли про свою позицію.
Не варто плутати слово свобода зі словом вседозволеність."
Олександра Неділенько

   Питання до аудиторії.
-  У вашій школі існує дієве учнівське самоврядування? (Багато піднятих рук).


На завершення.
"Якщо учні пропонують, завдання для вчителя – яким чином це зробити. Оце і є та вільна школа!"
Оксана Проскура

"Свобода – можна робити все в межах тих правил, з якими погоджуєшся, які сам і твориш, підносиш їх в ранг статутних, законних, обов'язкових до виконання".
Віктор Поліщук

"Моя свобода не повинна заважати свободі інших!"
Петро Олешко

"Той хто хоче, той завжди знайде можливість!"
Ірина Міньковська

"Вільні мріють. Майте можливість мріяти, майте сміливість діяти. Вільні творять майбутнє!"
Оксана Проскура

"Достатньо створити атмосферу рівності – донести учням, що вони не мають боятися вчителів, більше того, пропонувати свої ідеї!"
Олександра Неділенько




















Немає коментарів:

Дописати коментар